• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Tack så jättejättemycket!

Det är mycket kvar i denna process då det finns en och annan man är skyldig som kan sätta sig på tvären så innan det definitiva beslutet är fattat vågar jag inte fira riktigt än men jag har ju aldrig haft inledande tidigare så det är ett enormt steg på vägen. Jag har några enkla frågor!

I POIT dyker jag upp imorgon eller på fredag eller hur?

Det finns 3 steg egentligen det nu kan gå åt helvete om jag förstått det hela rätt eller hur?

Första steget är om någon motsätter sig inledande - Hur vanligt är det förekommande?
Andra steget är själva betalplanen - Är det vanligt dom motsätter sig här? Har flera miljoner i skuld (över 4) där man kommer utmäta ett par tusenlappar.
Sista steget är själva beslut om skuldsanering, vanligt med invändning här?

Tackar för alla svar! Vet att detta blivit besvarat tidigare men eftersom jag aldrig varit aktuellt för sanering har jag inte reflekterat på detta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
En fråga till dök upp nu - utifrån min situation. Var är det störst risk för att dom jag är skyldig pengar motsätter sig det hela?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Grattis till inledande! Stort steg framåt!

Men vad har jag missat, över 4 miljoner i skulder? är det nya skulder på kort tid eller vad är det för skulder? Det jag minns är att du kämpade på med de privata skulderna men att du i princip fick bort dem och hade total skuldsättning på under 1 miljon?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Grattis till inledande! Stort steg framåt!

Men vad har jag missat, över 4 miljoner i skulder? är det nya skulder på kort tid eller vad är det för skulder? Det jag minns är att du kämpade på med de privata skulderna men att du i princip fick bort dem och hade total skuldsättning på under 1 miljon?

Vissa är helt groteska räntor,

Jag har vissa aktörer som ifrån början var kapitalbelopp på cirka 600.000 - nu med alla räntor, avgifter, kostnader som tillkommit så har det fördubblats....

Jag skulle uppskatta att kapitalbeloppet är kanske runt 1.9 miljoner men lite över det dubbla med räntorna.

"Nyaste" skulderna jag har tror jag är ifrån 2021 sedan dess har jag haft anmärkningar och dylikt så inte kunnat skuldsätta mig mer - något som är tur med facit i hand.

Det finns en privat skuld kvar till en nära anhörig som hjälpte mig betala bort det sista till "dåliga" privata. Så den är också med.

Jag räknade hur många dom jag är skyldig pengar är och dom är 19 stycken!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Vissa är helt groteska räntor,

Jag har vissa aktörer som ifrån början var kapitalbelopp på cirka 600.000 - nu med alla räntor, avgifter, kostnader som tillkommit så har det fördubblats....

Jag skulle uppskatta att kapitalbeloppet är kanske runt 1.9 miljoner men lite över det dubbla med räntorna.

"Nyaste" skulderna jag har tror jag är ifrån 2021 sedan dess har jag haft anmärkningar och dylikt så inte kunnat skuldsätta mig mer - något som är tur med facit i hand.

Det finns en privat skuld kvar till en nära anhörig som hjälpte mig betala bort det sista till "dåliga" privata. Så den är också med.

Jag räknade hur många dom jag är skyldig pengar är och dom är 19 stycken!
Det går snabbt neråt men långsamt uppåt. Helt sjukt att räntor kan skena iväg på det viset, i o f har det rådande läget med inflation påverkat räntenivåerna men det borde inte få kunna gå så här långt. Sanering känns som enda vägen för dig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp